Fortsätt till huvudinnehåll

The vagn is såld.

Äntligen fick vi en köpare på kroken! Problemet var att mellan mailet där personen visade intresse och bokade dag för att titta på vagnen och den dagen så hann Brio släppa 2014 års modell.
Jo. Vagnar är ju som bilar nu för tiden, inte bara att de tappar i värde så snart du rullar ut den ur butiken, de kommer alltså i årsmodeller.
Så vi fick veta av den potentiella köparen att butiker sålde ut 2013 modellen billigt, vilket tvingade oss att sälja vår till riktigt vrakpris.
Surt, eftersom vi bara hann ha den i fem ynka månader.
Extra surt eftersom jag aldrig blev helt nöjd med kärran. Den var smidig men lite för plastig, skrammlig och strulig för min smak.
Inte för att någon vagn verkar vara bra rakt igenom. Vilket är ett bekymmer nu när vi måste köpa syskonvagn, det är alltid något med varje modell som är dåligt. Vid det här laget är jag så trött på allt som har med barnvagnar att göra, det är verkligen det minst roliga med att ha barn.
Men nu är vi i alla fall av med den vagnen. Nästa vagn, nästa bekymmer. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.