Fortsätt till huvudinnehåll

Kul i jul.

På söndag är det 1:a advent men jag bestämde mig för att fixa redan idag eftersom jag har saker planerat för helgen.
För äntligen har jag lärt mig att det bara är en illusion att det ska gå fort och smidigt att hänga upp lite lampor, sätta upp gardiner och slänga på några dukar.
Det är alltid något som strular.
Så även denna gång. Ett par gardiner och en gardinstång fick agera Grinchen i år och ge mig den obligatoriska jul-frustrationen.
Men nu så lyser det fint i fönsterna. Åh så mysigt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.