Fortsätt till huvudinnehåll

Vaknar trött och stel. Undrar varför.



I vårt sovrum ser det i teorin ut så här:


Fast i praktiken ser det ut så här:


Jag har ett pyre som sover antingen nära, närmare, jättenära eller på tvärsen medan hon karatesparkar sin mor i nyllet och en kissekatt som sover i vägen, så att det blir obekvämt för mig, eller jättenära.
Beroende på hur de två liven väljer position så har jag olika mycket yta till mitt förfogande. 
Gemensamt är:
1. Jag ligger i märkliga yoga-positioner halva nätterna igenom.
2. Herr B.o.B. har märkligt mycket mer yta till sitt förfogande i sin exakt lika stora del av sängen.

Jag saknar min kiropraktor.

Och fasar för när ytterligare en ska sno till sig en bit av min madrass.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.