Fortsätt till huvudinnehåll

Morgonens drama queen.

Som en blixt från klar himmel börjar pyret gråta hysteriskt medan hon gör det hon ofta gör; står och pillar på sin vagn. Gråten är just hysterisk, inte ledsen.
Nu händer det att jag försöker vara en god mor, så jag försöker ta reda på varför jorden håller på att gå under.
Är det att vagnens fotstöd är lite uppfälld?
Nope.
Är det att vagnens "tvärbalk" är uppfälld?
Nope.
Vill hon ha sin jacka?
Nope.
Vill hon ha sina leksaker som sitter fast i vagnen?
Nope.
Vill hon sitta i vagnen?
Nope.
Hjälper det att avlägsna monstret barnet från vagnen?
Nope (hon kryper tillbaka, ställer sig vid vagnen och uuuuääääääää!).
Hjälper det att distrahera med en majskrok?
Nope.
Hjälper det att gå och byta blöja?
Nope.
Hjälper det att hålla och krama?
Nope.
Hjälper det att ställa ut barnet på gatan med en "till salu-skylt?
Okej, det här "lilla" utbrottet hör säkert ihop med att den älskade lilla ungen inte sover på nätterna. Hon vrider och vänder hela natten lång och vaknar en eller två gånger i timmen och gråter. Att hon därför är trött och tjurig är ju knappast ett mysterium, men hur i hela friden man får ett avslut på detta lilla drama är en större gåta.
Vad som hjälper till slut? Det som alltid hjälper; reklam på tv:n. Precis som att den, nästan, dagligen återkommande gråtperioden som inträffar sådär vid 21:30 bara avhjälps av att spela "Babblarna" på telefonen. Det får henne att somna om innan andra refrängen.
Lite mat efter avslutad gråtattack och en stund i famnen så somnade hon. Att jag sovit lika dåligt jag och är helt utmattad efter detta Norén-drama tar hon liksom ingen hänsyn till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.