Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens film

Lite som en kontrast till allt barnvänligt man har tittat på den senaste tiden så hyrde jag idag den här:
Promising young woman

Näpp, arvsmassorna fick inte se den, om någon trodde det. En film om övergrepp och hämd kanske inte riktigt lämpar sig, så de tittade på tecknat i annat rum.

Min kollega beskrev att vissa scener var så utdragna att de blev sådär obehagliga att hon började skruva på sig i biosalongen, och jag håller med. En riktigt bra film som går in under huden på en och gör en såväl frustrerad som förbannad.

Men kanske inte så mycket helg-mys känsla, om det är vad man är ute efter. Den fick vi av veckans semifinal i Legomasters.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: