Fortsätt till huvudinnehåll

Nedgraderad eller bra trots nya förutsättningar?

Första kursen på högskole nivå är avklarad och betygsatt. Fröken MVG har gått och blivit medelmåtta med ett C.

Jodå, tentan blev bedömd med Bra exempel för att problematisera! och Bra! Plus!! så jag är väl nöjd.

Det sägs också att uppnå mvg är lättare än ett A och att uppnå mvg på Komvux utan att ha barn är nog ganska lätt.

Dessutom, de jag har umgåtts med i skolan, som också är fröken mvg/a-b:are, kommer direkt från gymnasiet och har inte två monster som suger musten ur dom, fick också C.

Efter den analysen borde jag väl därför vara mer än bara nöjd, jag borde vara rätt stolt över mig själv.
Slutkörd småbarnsmamma med rester av amningshjärna håller samma nivå som pigga 20 - åringar och stannar på VG. blir således rubriken för dagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.