Fortsätt till huvudinnehåll

Mål och mening.

Jag tackade Ellegulle för att hon är en inspiration sådär träningsmässigt. Hon låter sin PT köra slut på henne, hon travar iväg till gymmet titt som tätt, hon går långa promenader till och från jobbet och hon ger sig ut och springer fast hon känner sig som (inte är, bara känner)... ...jag kan väl bäst beskriva det som
Pheobe i Vänner när hon sprang. 
Snabbt som attan drog hon fram ett förslag om att vi skulle anmäla oss till något lopp.
Äääää..?
Hon sa Midnattsloppet, jag sa att jag inte ens klarar av att vara vaken till midnatt på nyårsafton. Så jag sa Tjejmilen och hon sa väl typ ja till mitt typ förslag...
Herregud. Vad har jag gjort?
Visst, det är ju säkert bra att ha ett mål att sikta mot när den här första taggade känslan börjar klinga av men det är för fasiken bara ett halvår dit.
Nu vågar jag inte ens tänka tanken att hylla någon av de andra supertränarna jag känner (typ dig Greken). Då är det väl plötsligt någon som får för sig att vi ska kuta maran eller något.
Fast, fira att jag har uppnått 40 med att springa min första Tjejmil kanske inte är så dumt...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.