Fortsätt till huvudinnehåll

Fokus: mat

Är man på Gotland måste man ju klättra runt bland raukar. På riktigt, man måste.
Annars får man inte känna av hur märklig och mäktig naturen är.
Man kanske inte får gå ombord på färjan för att lämna ön heller. 

När vädret är lite si och så kan man ju också fokusera på att äta. Yey! På Gotland är crêpes poppis, av någon anledning, och det är gott.
Men jag blev inte mätt så vi åkte också till Våffelmagasinet. Det var också gott.

När det var dags för middag gick vi till Munkkällaren och åt en fan.tast.isk. middag med klassiska gotländska saker som lammrostbiff:
och gotländska pannkaka:
Arvsmassorna fick enorma och välgjorda hamburgare:
När jag var det mättaste jag varit på länge tog vi oss till Spökvandringen.
En härlig mix av historielektion, humor och skrämsel, i ett rasande tempo.
Arvsmassorna gav den 7 av 10, vilket är väldigt bra med tanke på hur mycket historia det var. Men de gillar ju historielektionerna i skolan också, tvärtom från hur barn brukar fungerar.

Tanken var att ha en lite lugn dag för att Polarn var så trött efter gårdagen, men lugn dag är tydligen nästan 19000 steg. 

Kommentarer