Fortsätt till huvudinnehåll

Nya stigar.

Jodå, vi fick med oss arvsmassorna ut i skogen igen. Den här gången en runda på 5 km i en annan skog.


Den där gula slingan ser ju inte så farlig ut, och 5 km är väl ingenting. Fast över hala rötter och stenar var det något av en utmaning. Lite extra tid tog det när Polarn snubblade på en sten och slog i knät. Jag fick sitta och trösta en stund medan jag funderade på hur vi skulle orka bära henne hela vägen till bilen när det var typ en timme promenad kvar. Men hon åt en clementin och vandrade vidare.




Jag blir lika imponerad över hur mycket arvsmassorna orkar, varenda gång.

Annars var det stort fokus på Legobygge idag. Pyret har börjat knäcka koden och kan bygga på egen hand, och hon var väldigt nöjd med sina Lego Friends.

Polarn har ju haft en särskild talang för det där länge nu, så det Ninjago-skepp hon fick i julklapp bygger hon helt självständigt.


På kartongen står det från 9 år, men det kan ju inte hon läsa.


Polarn har nu siktet ställt på en gigantisk och snordyr vit Ninjagodrake till sin samling, till födelsedagen. 


Nu känns det som att julen är över, tycker jag. Julmaten är inte uppäten, men resterna ligger i kylen, berget av godis väntar i köket och julklapparna är öppnade. För min del skulle gran och pynt lätt kunna packas ihop. Inte har man kvar dekorationerna efter ett kalas i över en vecka liksom. Men jag är osäker på om det är socialt acceptabelt att röja bort alla spår av julen så fort, så jag håller mig till efter nyår. Men på nyårsdagen står nerplockning på schemat.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.