Fortsätt till huvudinnehåll

Julstämning.

Den där julstämningen man hade när man var liten är ju inte lika lätt att fånga upp som vuxen. Julstjärnor, adventsstakar och julkalendrar räcker inte till.

Idag skulle jag och arvsmassorna roa oss på egen hand, så vi la i en extra växel för att få lite julkänsla. Vi "bakade" pepparkakshus, sådana i mini format.


Och vi begick dödssynden att klä granen redan nu.


Det var diskussion om det där på en lunchrast häromdagen. Starkaste argumentet för att klä granen dagen innan jul var att så var det när man var liten och traditioner bryter man ju inte. Men det var helt okej att bryta traditionen att ha granen kvar till tjugondag Knut, för så länge orkade man ju inte ha kvar den. Alltså, man håller på de traditioner man gillar, och avfärdar de man inte gillar. Så roligt.

Jag tänker att jag hellre bygger upp lite jul en tid innan, eftersom jag känner att hela grejen tar slut på juldagen.

Något annat som är lite roligt är att herr B.o.B. börjar komma hem med julklappar från jobb och uppdrag. Han får rödvin.


Vi som dricker alkohol någon gång i halvåret och herr B.o.B. får huvudvärk av rödvin. Så roligt. Vi behöver verkligen bjuda hem några som gillar rödvin på en middag.

Nu inväntar vi i alla fall lite julstämning.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.