Fortsätt till huvudinnehåll

Bakom dagens lucka.

Det var dags för lite julpyssel, närmare bestämt att göra om arvsmassornas tittskåp i jultema.

Jag blev tilldelad tjänst som hantlangare till de kreativa genierna och fick beställningar på:

Tomteluva.


Julklappar.


Adventsljusstake.


Jag är lite imponerad över deras tro på mina pysselförmågor, men gör så gott jag kan för att uppfylla önskemålen. De brukar bli nöjda för att de har ganska låga krav. Pyret skulle tala om för hela klassen att hennes mamma kan göra tomteluvor, halsdukar och rosetter av piprensare. Tänk om det alltid var så lätt att imponera på människor.

Polarn fick till detta skåp, komplett med en gul-snö-snöboll.


Pyret utvecklade den idén med att göra en hund som kissade i snön.


Det är väldigt konstnärliga arvsmassor jag har. Kanske mer för utställning på Moderna museet än Historiska.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.