Fortsätt till huvudinnehåll

Paus och energi.

Idag var en sådan dag när det var nödvändigt att ta lite paus.
Frustration och herr Ågren motades bort för en liten stund med ett besök på den lokala secondhandbutiken. 
För flera veckor sedan såg jag en lampa i deras fönster som jag blev alldeles kär i, eftersom min lilla mormor hade en likadan. Den fanns kvar! 

För hiskeliga 40 riksdaler fick arvsmassorna lite finare i sitt fönster.
Steg för steg förvandlar jag vårt hem till mormors hem. Min inre pensionär vägrar vara undangömd längre, tror jag. 

För att mota bort den stora tröttheten har jag tagit nya tag i att engagera mig i middagarna. 
Idag blev det en varm sallad med mathavre, blandade bönor, broccoli, blomkål, halloumi, romansallad och grekisk yoghurt. Kombinerat med den extra dos av C-vitamin som vädret ger borde väl en känna sig någon grad piggare snart.

För piggare måste jag bli, och det snabbt. Mammakompisen och jag gav oss, helt nyktra, på det här.



Det kommer ju inte bli någon slags mirakeluppvisning, utan är väl mer tänkt som en motivation för att komma igång.
Sen om man känner sig motiverad eller bara skräckslagen låter vi vara osagt.

Imorgon är en annan dag. Kanske kommer lugnet, motivationen och orken då.

Skoja bara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.