Fortsätt till huvudinnehåll

Hur en dag kan bli.

Tentaröran.
Det ÄR ett organiserat kaos, man måste bara vara i mitt huvud för att förstå organiseringen.

Den observanta kanske tycker att det saknas socker på den här bilden av ett studieområde. Men då luras ni. Påsen med nötter innehåller kanderade nötter. Men jag håller med, till morgondagen behöver jag förbättra mig. Något med choklad, något fikabröd, sura skum S-märken, hallon-lakris döskallar, bara det. 


Jag tog en lunchpaus på balkongen. Några minuter i solen behöver jag för att överleva.
Då upptäcker jag att i balkonglådan, bland murgrönorna jag planterade förra sommaren, har några vita och lila violer kamakazi-planterat sig själva. Under den sista tenta-veckan känns det passande med ett sådant exempel på kraften i överlevnad.


Till kvällen var det ju planerat att jag och mammakompisen skulle piggna till genom att "springa" genom stan. 
Men.

Kanske blev nyheten mottagen med besvikelse.
Kanske blev nyheten mottagen med lättnad. 
Jag kompenserade med att svettas på Crosstrainern imorse, kanske för att döva det dåliga samvetet som kickade in när den eventuella lättnaden dök upp. 
Kanske.
Det kan också hända att istället för att ägna kvällen åt att "springa" ett lopp genom staden, så åt vi middag på Max. Ett bra exempel på ordet "kontraster". 
Kanske. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.