Fortsätt till huvudinnehåll

Bäst att passa på!

Ni vet hur varma sommardagar brukar infinna sig någon dag per är eller så, och att den dagen det är fint väder så får man passa på för sen är det regn och moln som gäller.

Jag passade på att träna i dag, lite utifrån samma princip; i dag var jag frisk. Eller, höften gör ju svinont och jag kände att jag var på väg att få ryggskott igen, men jag hade ingen feber, förkylning, eller mensvärk.

Så årets träning är avklarad! Med tanke på att varierade orsaker har gjort att jag inte kunnat träna sedan december så känns det som att en gång per år är ett realistiskt mål.

Jag dog ju nästan, men nu lär jag ju bli förkyld, få pesten eller digerdöden eller något, så det är ju inte dags igen förrän tidigast efter årsskiftet. Skönt att få vila lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.