Fortsätt till huvudinnehåll

Run Forrest, run!

Jag skyndade mig att läsa så mycket jag kunde innan jag kastade mig iväg för en inte så spännande föreläsning.
Sen rusade jag till makens jobb, för att vi skulle skynda oss till pendeltåget i Karlberg, som vi missade.
Därför fick vi verkligen rusa till förskolan när vi kom fram, för att jag skulle springa iväg, med minsta möjliga marginal, till 4-års kontroll med Pyret.
Herr B.o.B. och Polarn vilade ut hemma medan Pyret visade att hon både såg och hörde felfritt, liksom att hon följde instruktioner som en A-student, när hon nu ville det, vill säga.
Efter godkänt stämpel i rumpan på första avkomman, skyndade vi oss hem för att möta upp resterande familjemedlemmar och lämna av arvsmassorna hos mormor och morfar. De fick vara barnvakter medan vi sprang tillbaka till förskolan och hade utvecklingssamtal.
Två godkänt stämplar där med, barnen var bra kompisar, älskade att pyssla och hade utvecklats finfint sedan förra samtalet.
Så då tog vi raska kliv hemåt, för att snabbt köpa lite mat och sen hämta barnen.
Middagen ordnades allt för sent, och efter ett spännande möte på bvc, för att gå hem hos Pyret, så hon fick ett meltdown.
Så snart hon somnat så grät jag en skvätt av utmattning, innan jag plockade disken, kokade kaffe och läste klart en av punkterna på vår litteraturlista.
Nu ska jag sova, för imorgon ska jag inte alls rusa hit och dit, men jobba en sväng innan jag ska hem och göra klart en gruppuppgift och förhoppningsvis läsa en bra bit in i 600 sidors boken.
God natt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.