Fortsätt till huvudinnehåll

Alla på en gång.

Symptom Polarn:
Hon var gnällig och pipig konstant under hela läggdags rutinen.
Hon var kall men svettig.
Hon somnade så snart hon lagt huvudet på kudden.

Symptom Pyret:
Hon gnällde över att det gjorde ont att kissa.
Hon somnade så snart hon lagt huvudet på kudden.
Hon drömde mardrömmar konstant under hela natten.

Symptom B.o.B.:
Hon blev ordentligt vätskesvullen för några dagar sedan.
Hon fick värk i höger höft ungefär samtidigt.
Hon fick värk i benen dagen efter.
Hon blev illamående ett par gånger under gårdagen.
Hennes lymfkörtlar svullnade i går kväll.
Hon fick ont i ryggen, på höger sida, under revbenen, i går kväll.
Hon hade ont i rygg/höft/ben/mage till den grad att hon funderade på ett besök på akuten medan hon låg vaken under natten.
Idag har hon ont i höfter/underliv och alla leder.

Åtgärd:
Polarn: Hemma från förskola, torka näsan konstant och mutas med popcorn.
Pyret: Hemma från förskolan, mutas med popcorn.
B.o.B.: Försöka vila. Hahahahaha.

Polarn är lite seg, snuvig och febrig, Pyret har inte ont i kisseriet men är lite snuvig, annars mår hon bra. Själv tänker jag som jag brukar; att om det är något allvarligt så kommer det märkas, annars går det väl över. Vilket är lite korkad logik eftersom den gången det var allvarligt; utomkvedes, så gjorde det inte alls ont och de gånger jag har haft så ont att till och med jag har åkt in så har det inte varit något.
Men mest är det ju jäkligt dålig tajming att vara krasslig när man vabbar, det funkar inte alls skulle jag säga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.