Fortsätt till huvudinnehåll

Äta bör man, annars dör man.

Äter gör man, sen hamnar man i matkoma.

Jag blev bjuden till en brunch som skulle gå av stapeln idag. Allt som involverar mat låter ju alltid som en väldigt god idé, men just för tillfället känner jag mig lite slut som varelse. Att då vara social i ett sammanhang där de flesta närvarande är för mig okända, kändes helt enkelt övermäktigt. Fina Pluggis är ju en empatisk människa, som dessutom känner till allt som snurrar på i min tillvaro, så hon förstod.
Men. Hon hade planterat den där idén om brunch, och därmed gjort mig hungrig. Dessutom kände jag att jag var värd att firas lite med nya befogenheter på meritlistan. Så vi begav oss till Sundby Gård och deras fantastiska brunch istället, jag och herr B.o.B.

Jag kom mig inte för att fota tallriken med varmrätter, av den enkla anledningen att jag var upptagen med att äta den. 

Jag vet inte hur andra människor fungerar men för mig stämmer den gamla tesen att vägen till någons hjärta går genom magen. För mig är det beprövad vetenskap med hög evidensgrad. Jag är lycklig nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.