Fortsätt till huvudinnehåll

Men alltså Åh!

Polarn:

"Mamma, böj dej!"

Jag böjer mig ner.
Med en hand på min kind:

"Mamma, du e vackej."

Jag hittar inga bra ord, på grund av att hjärnan smälter ikapp med hjärtat, så allt jag får fram är otillräckliga:

"Tack hjärtat!"

Så ler hon och går därifrån, som om hon inte har gjort något särskilt alls.

Kommentarer