Fortsätt till huvudinnehåll

The litttle backpackers.

Vi börjar bli lite less på att släpa runt på ungarnas prylar och tycker att det är dags att de får jobba lite de med...
Skämta bara.
Det var liksom dags att skaffa en ryggsäck till Pyret, vilket innebar att Polarn också fick en. Vi drog iväg till Lekmer, radade upp de olika ryggorna från Skip Hop och lät dem välja.
Pyret föll för alla ryggsäckar i hela butiken men valde den här:

Polarn tog en sån här (med lite hjälp från syrran):


Efter en lunch drog vi till IKEA för att välja en ny matta till avkommornas rum, den gamla hade råkat ut för en... olycka.
Pyret fick välja själv och ville ha en sån här:
Samma som alla andra barn, men både hon och Pyret satt parkerade (höhö) på den där mattan från att vi kom hem så den är väl inte så dum.

En dag tillägnad ungarna igen, även om det bara var tråkig shopping, men så tråkigt kanske det inte var, de fick i alla fall välja själva. Vi råkade ju springa in i Annika också, vilket fick Pyret att bli galet till sig, hon stod liksom och hoppade på stället under hela samtalet typ, så hennes dag var ju gjord vilket som. 

I slutändan passade det bra att dagen inte blev full av aktiviteter, barnen behövde nämligen orka vara vakna hela kvällen eftersom vi blev inbokade på närakuten halv nio. Pyret kved, hade ont, fick klåda och var irriterad vid blöjbyten och pott-besök. 
Tjej plus penicillin: jodå det är lika med svamp. Nu ska det smörjas i två veckor.
Stackarn. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.