Fortsätt till huvudinnehåll

Gå med rumpan bar.

Nu när vädret är mer behagligt, och därför mer lämpat för mindre kläder på kroppen, och det är sommarlov så har vi bestämt oss för att köra på med potträningen.
När vi kommer hem på eftermiddagen åker Pyrets blöja av och trosorna på. Genom att påminna, kolla efter tecken och uppmana så har det lilla livet både igår och idag sen varit utan blöjan och istället gått på pottan ända fram till läggdags. Då har hon även varit ute efter maten och lekt i parken och tagit promenad med sin dockvagn, helt utan blöja.
Det har gått så himla bra. I helgen lyckades jag till och med få henne att prova att sitta på barntoaletten på IKEA, utan att det hände något men hon vågade sitta på den.
Nu har jag lovat damen att hon ska få gå till en affär och välja ut några fina trosor, för att uppmuntra lite, och förklarat hur himla stolt jag är över att hon bestämmer över sitt kiss. För jag försöker vara lite pedagogisk när jag vet att hennes nuvarande trotsperiod sannolikt har med en vilja att kontrollera sin omgivning att göra. Dessutom är jag vansinnigt stolt över henne, min stora lilla skrutt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.