Fortsätt till huvudinnehåll

Helt to(a)kig.

Pyret fick en ny potta idag.
Efter att ha hört om hennes motstånd mot vanliga toaletter ringde Åh och erbjöd deras gamla potta, som ser ut som en riktigt toalett och har ljud. När det gäller att få potträningen att gå så smidigt som möjligt är man redo att prova allt, så tack sa jag.
Pyret fick syn på den och sen var det "Robotpottan" för resten av kvällen.
Vi skulle göra rent den, vilket hon ville hjälpa till med, i evigheter, så det blev den renaste pottan i världshistorien. Sen kunde hon inte ens vänta på att den skulle torka innan hon ville prova den och så snart hon var färdig ville hon kissa igen.
Med inte alls så mycket tålamod som behövdes lyckades vi få henne att vänta tills det var dags igen, varpå hon flyger in i badrummet, sliter upp locket, drar ner byxorna och gör sin grej innan man ens hinner blinka. Å så vill hon kissa igen, direkt efter.
Fortsätter det så här kommer potträningen gå som en dans hädanefter. Vi får väl hoppas, och tack som attan Åh.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.