Fortsätt till huvudinnehåll

Detta jäkla regnande.

Att vara innehavare av två energiska tvåfotade varelser och ha semester/sommarlov i detta eviga regnande gör en lite frustrerad.
Det gör väl inget att det inte är medelhavstemperaturer men att roa två ungar är fasiken så mycket lättare när det är uppehåll. Som med en skogspromenad, gå till lekpark, ha picknick och annat mys.
Jodå, det går att dra på dem regnkläder och sitta i en lekpark också, men så mycket kan jag erkänna att där går min gräns för vad jag pallar med. Parkhäng kan vara okej, regn kan vara okej, men parkhäng plus regn blir minus för mig. Alla morsor har något mammalivs göromål de inte mäktar med, att vara ute och leka i regn är mitt.
Så idag efter ett arbetspass drog vi med mammakompis med la famiglia och våra egna avkommor till Naturhistoriska museet. Igen. Pyret och Polarn springer, kollar på massa prylar, blir lite uppspelta och tjuriga av trötthet. Mission accomplished. En middad/naturkatastrof på Pizza Hut som avslutning och ungarna däckade snabbt efter att vi kommit hem.
Lyckat på så sätt att vi roade barnen men jag börjar bli lite less på detta eviga "hitta på något". Jag vill ha sommar så att man kan lite kravlöst bara dra till en skog, en strand, en gräsplätt med lite svettiga smörgåsar och ljummet kaffe för att trötta ut de där kort benen.

Mina ben tröttade jag ut med min ääääälskade crosstrainer efter att barnen däckat. Det gäller att trycka in lite träning där man kan. Det gör nytta för såväl hjärta, hjärna, kropp och själ.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.