Fortsätt till huvudinnehåll

Ropa varg.

Eller i Polarns fall; ropa Aj!
Det är hennes nya hangup, hon säger Aj! hela tiden. Verkligen h e l a  t i d e n.
Nu är hon ju planetens klantigaste bebis, hon är mästare på att snubbla och kan dratta på ändan bara av att står rakt upp och ner på ett tomt, plant golv. Hon klämmer fingrar, slår i skallen och tappar saker ofta, men inte ens i närhet av så ofta som hon säger Aj!
Jag försöker förklara för henne att om hon fortsätter så där så kommer vi inte reagera den dagen hon gör sig illa på riktigt, fast då tittar hon bara mig rakt i ögonen och säger: Aj!
Det går inte att lita på den där ungen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.