Fortsätt till huvudinnehåll

Hälsning från Östersjön.

Pyret tjatade om att hon ville åka båt.
Plus:
Vi försöker semester-roa barnen.
Är lika med:
Birka Paradise.

Lite spontant råkade vi få syn på att det fanns kryssningar till Mariehamn där hytten gick på 100 spänn och där de snorbilliga bufféerna var gratis för barn under 5 år. Alltså skulle vi kunna roa barnen halva måndagen och hela tisdagen för liten peng.
Efter aningens tvekan, eftersom vi vuxna i hushållet tycker att kryssningar är lite granna superdupermega trista, så bokade vi, packade väskorna och drog iväg efter mitt arbetspass. Jag menar, att hitta på aktiviteter anpassat för barn är snordyrt (Hej exempelvis Skansen, Kålmården, Tom Titts, Junibacken och Fjärilshuset.) nu blev det samma kostnad, eller till och med billigare än vissa ställen, och då hade vi två dagars happening.

Ja vi får lägga till den där påsen med taxfree godis (vi har under hela resan inte inhandlat en enda droppe alkohol, vilket kanske gör oss lite... unika... i sammanhanget, och gjorde påsen rätt billig den med) och ett par fika i kostnad.

Ungarna gillade det. Långa korridorer, öppna ytor, lekrum, hissar, massor med människor och vi som var oroliga för att det skulle finnas för lite för dem att göra.
Jag fick en stor Toblerone med vit choklad, jag är också nöjd.

Låt sommaren fortsätta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.