Fortsätt till huvudinnehåll

Segern är min. Inte.

Frukost.
Imorse.
Eller natt.

Att vara nöjd med att Pyret och Polarn somnade tidigt var kanske lite av att ta ut segern i förskott.
Jag vaknade klockan 3.31 av att jag hade kört ut min fot utanför sängen och något rörde vid den.
Aaaaaa!
Sen ser jag min dotter där hon står vid sängen som något ur The Ring med sina mjukisdjur i famnen. Jag fnittrar hysteriskt i några sekunder, för att återfinna min hjärtrytm, medan hon klättrar upp mellan mig och herr B.o.B.  
Till hennes försvar så har hon sovit sjukt bra de senaste veckorna, legat i sin egen säng hela nätterna igenom och bara drömt någon enstaka mardröm per natt.
Nu låg hon dock där och efter några minuter efterfrågade den lilla damen frukost. Noooooo. 
Lite tjat senare gav hon upp, trodde jag, och sa att hon ville gå och sova i lilla sängen. 
Vi har vunnit! Hon trivs bättre med att sova i sin egen säng! Tänkte jag eftersom jag är så blåst att jag fortsätter att ta ut saker i förskott.
Noooooo. 
Efter 20 minuter liggande på stenhårt golv, hållande den lilla i handen för att hon ska somna om, så säger hon pigg som en lärka:
Nu vi gå och äta frukost!
Polarn sov vidare ända till 5.00.
Så det blev en absurt tidig frukost, en dag med absurt mycket kaffe och ett dygn fullt av absurd sömnbrist.

Mina päron och min bror höll mig vid liv under dagen och jag kom hem bara strax innan maken.
Dessutom med ett gäng nostalgi prylar jag kanske kommer ihåg att visa upp en annan dag. En sån där jag har sovit.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.