Fortsätt till huvudinnehåll

Fin pippi.

Så är vi där igen.
Polarn har inträtt i "pippi-fasen". Inte pippi som i Långstrump utan som i fåglar.
Det finns sjukt många fåglar och små barn har sjukt bra syn, kanske mest för att de bara klarar av att fokusera på en sak i taget. Varje gång en sådan där kort person ser en fågel i "pippi-fasen" så ska hen stanna tvärt, var den än befinner sig, exalterat skrika något osammanhängande och peka, för att sen vägra förflytta sig.
Sa jag att det finns sjukt många fåglar och att de små rackarna ser varenda en av dem?
Eftersom Polarn dessutom vägrar åka vagn och vill "gå" överallt kan man väl säga att vi inte förflyttar oss särskilt fort eller långt nu mer. Fast vi tittar på jäkligt många pippi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.