Fortsätt till huvudinnehåll

Budskapet framfört.

Igår sov BÅDA BARNEN KLOCKAN 20:00.
Det firades med att dra igång Appel-tv och hyra en film. Valet föll på "The secret life of Walter Mitty".
Förutom att Ben Stiller gjorde en fin roll bortom hans vanliga lite pinsamma humor så gick budskapet fram.
Livet är för kort för att man ska fega ur och stagnera.
Såna där filmer med ett budskap kan bli lite jobbiga och lite predikande, men när de görs bra så blir i alla fall jag lite inspirerad och lite sporrad. Lite. För jag känner mig kanske träffad, att det är så himla onödigt att gå omkring och vara feg. Så det ska jag kanske sluta med då.
Sen kan vi ju begrunda det faktum att vi såg en hel film. Bara sådär.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.