Fortsätt till huvudinnehåll

Hur var det här då?

Pyret blev dålig under natten, hon började hosta och fick 39 graders feber. På morgonen hade Polarn också fått feber, om än inte lika mycket.

Min vecka ser ut som så att jag idag hade obligatoriskt seminarium där jag var en av de som var ansvariga för att hålla i seminariet.
Imorgon ska jag påbörja en hemtenta vi fick tillgång till idag och som ska vara inlämnad på fredag. Samma fredag som vi ska ha en salstenta i den andra kursen, som jag då behöver plugga till. Det innebär också att hemtentan behöver vara färdigskriven på torsdag.

Det kanske är vad man ska förklara för kommunen som begär in arbets- och studieintyg för alla som har barn på förskolan på "heltid". Jag frågar hur man ska få universitetet att fylla i en blankett om "undervisning enligt schema: mån-fredag; klockslag" för en utbildning som baseras på mestadels egenstudier. Svaret blir att jag kanske inte behöver barnomsorg samma tider varje dag.

Vänta, va?
För... om man pluggar heltid... behöver man inte plugga... på heltid...? Fast man inte ens kan plugga heltid eftersom förskolan har tidig hämtning på grund av APT, stängt för studiedagar, 12-dagar inför helgdagar, och man måste vabba, samtidigt som universitetet ändå kräver att man gör sina uppgifter. Man får ju till och med göra extra uppgifter om man missar ett seminarium för att man ligger på golvet och inväntar ambulanspersonal.

Jag trodde inte en kommunrepresentant skulle uppmuntra till myten om att om man pluggar heltid lägger man inte heltid på studier. Å andra sidan har jag ju lärt mig att få anser att de ska studera 40 timmar i veckan och till och med Universitetet tror att ingen student gör det.
Men jag gör det.
Dumt av mig att ta en utbildning som kommer ge mig mandat att ta myndighetsbeslut som innefattar rekommendationer om tvångsåtgärder, på allvar.

"Undervisning enligt schema". Till och med grundskolan tillämpar ju egenstudier. Gud så löjligt.

Nu ska jag försöka få några timmars sömn i host och feberträsket innan jag ska ägna mig åt något så fånigt som att ta en kandidatexamen i socialt arbete. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.