Fortsätt till huvudinnehåll

Dag före helg.

Dagens uppdrag:

1. Roa Polarn som nu är feberfri och rastlös, men samtidigt trött.

2. Försöka leta rätt på information om vetenskapsläget kring behandling för våldsutövare, som jag vet finns ledtrådar och tips kring någonstans bland alla dokument jag fick på praktiken.

3. Invänta ett besked som betyder mycket.

4. Försöka bli av med ryggskottet.

Resultat:

Jag började där jag alltid börjar när jag är nervös och tankspridd; jag städade undan. Bland annat reklam. Varför i hela friden väljer Coop och Hemköp att skicka sina medlemstidningar i plats? I dagens plastbantnings-hysteri där de uppmanar kunder att skippa plastpåsen så kan de inte skicka tidningen utan plastomslag? Så onödigt. Gör om, gör rätt på den va?


Sen lugnade jag ner mig och läste lite, visade sig att jag redan läst de kapitlen så det gick fort.

Polarn ville fortsätta på vårt påspyssel. Så vi tillverkade tre fåglar till. Polarn hävdar bestämt att hon gjort tre och jag har gjort en. Och med det menar hon att jag klippte ut, sydde ihop, fyllde, klistrade, sydde och tryckte fast dekorationer, men hon valde färger och saker. 
Strunt samma, de var roliga att göra.

Polarn ville, inte helt otippat titta på My little pony, så jag började leta rätt på alla dokument och googla. Hittade bra ingångar till den uppgift jag ska göra, tror jag. Men övergick till att rensa dokument, ordna kursmaterial och ställa i ordning bokhyllan. 

Jag försökte få Polarn att lämna huset, det gick inte, istället googlade jag lite till för pluggets räkning innan jag började plocka i ordning arvsmassornas rum. När man har ryggskott var det lättare att plocka i ordning en bokhylla, än golv och hyllor i ett barnrum kan jag meddela. Men alla Barbies är på plats nu. 

Sen fick jag besked. Typ. I stort sett. Fast för en evig pessimist som aldrig vågar tro på riktigt bra saker förrän jag kan vara helt säker, så får jag vänta några dagar till. 

Med övertalning och bestämd röst fick jag med Polarn att hämta Pyret på förskolan. Vi kom utomhus! Där mötte vi upp herr B.o.B. och tog en promenad för att äta middag ute. För Pyret ville inte äta mat hemma "Det gör vi ju hela tiden". 

Imorgon är det lördag och jag klarade dagens uppdrag. Känns rätt bra. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.