Fortsätt till huvudinnehåll

God morgon.

Att vakna mitt i natten av att dottern har krupit över från sin säng och sitter och klappar en på kinden är ju rätt mysigt. Därför veknade jag på stört och drog henne intill mig. Hon fick somna hos mig, vilket hon gjorde på tre andetag.
Inte så bra tänkt dock.
Det är omöjligt att sova bredvid en dubbelarbetande kamin/tornado.
Efter en timme hamnade därför pyret i sin egen säng igen.
Två timmar passerar och jag vaknar av en ny klapp på kinden.
O C H   G Ö R   O M   S A M M A   M I S S T A G.
Så säger vi att det tar tid för henne att lära sig.

Kommentarer

greken sa…
Haha vad mysigt sätt att vakna på ändå!!!

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.