Fortsätt till huvudinnehåll

A day inte the park


Vi tog en tur till fridluftsparken för att njuta av det vackra vädret, äta lunch och rasta vilddjuret.
Det började med en fridfull picknick... 
Hahahahaha. 
Eller, vi slängde i oss maten (thaimat som de hade glömt skicka med pinnar till så vi fick äta med händerna) medan pyret gång på gång på gång på gång på gång på gång, ja ni fattar, försökte äta löv. Ta en tugga, ta bort löv, tugga, ta bort löv, tugga, ta bort löv. 

Till vår stora förvåning såg pyret var vi pekade när vi visade de vildkaniner som fanns en bit bort och pinnade iväg i jakt på nya kompisar. Tsssde! Tssssde! Allt som rör sig är Tsssde!, även duvor.


Jag lovade henne att hon fick behålla en om hon lyckades fånga den, det gjorde hon inte.

Tanken var att vi skulle ta en långpromenad i skogen för att pyret skulle ha en massa att titta på och därför bli trött. Verkligheten blev att hon somnade första metern av en 5 kilometers runda, sov hela vägen, fortsatte sova i bilen, sov från parkeringen och vaknade först när vi varit hemma ett tag.
Epic fail.
Nästa gång börjar vi med promenaden sen äter vi/jagar kaniner, så kanske vi uppnår målet med att ha en lugn och trött bebis till kvällen.
Vi uppnådde inte det målet idag.

Kommentarer

Anonym sa…
Hahaha synd att hom inte fångade en!!! /greken

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.