Fortsätt till huvudinnehåll

Årets kändis 2012.

Det plingade till i inkorgen och jag hade fått pressmeddelandet där Hänt Extra korade Årets Kändis 2012.
Det är ju inte alls märkligt att eventföretaget skickat det pressmeddelandet till mig, tänkte jag och började leta mig genom den 25 punkter långa listan.
Sist in var kamel-bonden Bengt, slagen av en annan bonde, Pär-Ola, som drog in på plats 19.  Kungligheter kavlade in på plats 24 (Madde), 4 (Vickan) och knep silvret med Estelle.
Carola kom in på plats 16 med sin adoption och slog därmed Charlotte Perelli som fick plats 20, men blev själv slagen av andra sångfåglar som Sara Dawn Finer (14), Lena Ph (12) och Darin (9).
Det är nu det blir märkligt.
Estelle som tvåa då har hon ju vunnit, tänker jag, självklart har hon vunnit, allt annat är otänkbart.
Så läser jag 1:a Loreen.
Va?
Nu har de väl ändå haft tryckfels Nisse framme?
Pyret då?
Självklart är Pyret, alias Toshiba, Årets Kändis 2012.
Det står att om man har frågor ska man kontakta pressansvarige.
Om jag har frågor?
Om jag har!
Skandal. Juryn måste varit mutad. Jag vägrar att acceptera resultatet. I mina ögon är Pyret den enda vinnaren år 2012, alla kategorier.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.