Fortsätt till huvudinnehåll

Hela natta.

De här politiska nattmanglingarna man hör talas om ibland, som nu i Bryssel, vad är grejen?
Jag tänker så här:
Är det inte väldigt ineffektivt att sitta och förhandla hela natten lång?
Ökar inte risken för att det blir riktigt dåliga beslut om alla är ruskigt trötta?
Eller bygger det på någon slags tortyrmetod där de svaga ska brytas ner och gå med på vad som helst för att få vila?
För mig känns det otäckt att politiker är så vansinnigt dåliga på att planera sin arbetstid att de jämt och ständigt måste sitta och förhandla natten igenom.
Blir det inte bättre resultat om de förhandlar dagtid, går hem och sussar, och sen fortsätter att förhandla nästa dag?
För allt som oftast rapporteras det ju att nattmanglingarna har misslyckats, och det säger väl sig självt, de flesta människor blir väl lite tjuriga när de är trötta.
Är det inte så att nattmangligar är politikers sätt att göra sig lite coola?
Och att visa att de jobbar så väldigt, väldigt hårt.
För mig ger det bara intryck av att politiker är dåliga på att planera, och fattar en massa dåliga beslut av ren utmattning.
Känns ju tryggt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.