Fortsätt till huvudinnehåll

Förberedelser

Obligatorisk julgransbild!
Arvsmassorna valde silver och rosa som årets färg. Jag låter dem välja, men försöker begränsa mängden pynt för jag vill ju inte att det ska bli som värsta julgranen. .... ha.ha.ha.

Eftersom arvsmassorna skulle på lekträff kunde vi inhandla allt i matväg för julen. 
Skoja bara, jag kom självklart på saker vi glömt så snart vi kom hem, och vi orkade inte veckohandla samtidigt, så vi behöver återvända till närmaste mataffär inom kort. Så frustrerande för jag vill verkligen undvika alla affärer fram till januari. Fast när herr B.o.B. försökte dra in mig i sin julklapps-panik tog jag tydligt avstånd. Jag har noggrant beställt allt i god tid för att slippa stressa, jag är klar. Nu ville han ha hjälp med julklappar från farmor och farfar men den gick jag inte på. 
Man blir så vis med tiden.

Nu ska vi köpa det sista till julbordet, göra köttbullar och baka något, sen kan jag pusta ut.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.