Fortsätt till huvudinnehåll

Avrunda

Efter duschen, när jag satte mig för frukost, tänkte jag att det varit lite kyligt på morgonens runda. Väderappen sa att det senare på morgonen skulle vara så här:
Så vid 6:30 var det kanske lite kyligare. Måste dra på mig tumvantar på nästa runda.

Vis av den väderkollen blev dagens outfit för utomhusbruk detta:
Lager på lager på lager. Det funkade fint utomhus, men jag höll på att dö inomhus.

Dagens inomhusaktiviteter var att se Pyret gå i mina gamla fotspår nu när hon äntligen fick cernitlera i julklapp. Det är ett evigt pillande med små konstverk:
Väldigt matbetonat kan man säga.

Som vanligt när det är något jag säger att jag har gjort (om så för mer än 30 år sedan) så börjar Pyret beställa saker. Först något "enkelt"; en liten ros:
Jag bjuder också på mina extremt vintertorra tassar.

Sen levlar hon upp och vill att jag gör en baby Yoda. Alltså vad fasiken. Jag gjorde mitt bästa med stela fingrar och halvdålig syn.
Måste släta till den lite innan den bränns för att försöka få bort lite av skräckkabinett looken. Annars tror jag att jag håller mig till rosor. 

Till kvällen denna dag när vi avrundar julen tog jag mig ett sällsynt glas innehållande alkohol. Jag provade denna:
Har hört lite bu kring kombinationen glögg och bubbel, men jag har som vanligt ingen smak och tyckte den var riktigt god. 

Nu har vi avslutat julen känns det som. Jag vill ju gärna ta bort allt julpynt, men får kanske hålla mig några par dagar till. Jullovet håller ju ändå sig lite till. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.