Fortsätt till huvudinnehåll

Höjden av lycka.

Polarn frågade vad det stod på denna skylt:


Jag läste, och sa sedan att jag skulle byta ut ordet "om" till "för"
*fniss*

"Varför då?" frågade då Pyret så artigt. Därför kunde jag förklara att då skulle det istället för:

Farligt område 
Föräldrar var rädda om era barn

stå:

Farligt område
Föräldrar var rädda för era barn
*mera fniss*

Till min lycka stämde Pyret alldeles kort in i fnissandet. Kan mina förhoppningar om att fostra en ordvitsare som gillar dåliga skämt bli sanna? Hon har ju redan visat stort intresse för gåtor, så jag hoppas innerligt att detta var ännu ett tecken på att hon är på rätt väg.
Låg humor, det ska vara vårt signum. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: