Fortsätt till huvudinnehåll

Nya rutiner.

En vecka är förbi. 
Vi har hittat någon slags rutin, eller vad man ska kalla det.
Jag börjar dagen med det här till frukost

Plus någon god brödbit och möjligen en croissant/minimuffin/miniwienerbröd till påfyllningen av kaffet.

Efter frukost bär det antingen av till utflykt, marknad eller poolen. Någon gång mitt på dagen hittar vi lunch. Polarn har blivit tokig i Khao pad (stekt ris), Pyret är kinkig och vill helst ha pommes frites. Jag hittar oväntat lätt vegetariska ris- och nudelrätter.

På eftermiddagen någon gång går vi till gymmet, arvsmassorna sitter på en träningsmatta och äter snacks och spelar spel eller kollar på film på sina plattor under tiden.

Efter dusch (man svettas liiiite grann när man tränar, för gymmet har inte särskilt imponerande AC) promenerar vi till närmsta gatorna eller den lokala marknaden för att hitta en god middag.

Mest intressant under de här dagarna har varit Polarns förvandling. Hon som gnällde över värmen konstant första dagen har på något sätt hittat sitt rätta element. Inte för att vi någonsin har haft tystlåtna arvsmassor, men jisses vad hon babblar nu. Jag har träningsvärk i öronen. Hon har också plötsligt börjat spontandansa titt som tätt och hoppar hellre än hon går. Dessutom slipper hon alla sina eksem och sin kliiga hud, hon har inte behövt smörja huden med mjukgörande sen vi kom hit. Tyvärr så är hon och jag istället sjukt utsatta för myggen och får smörja myggbett istället. Pyret och herr B.o.B. får inga alls. Eller jo, Pyret fick två idag. Det är ungefär hur många Polarn och jag får per timme (lätt överdrivet).

Hur som helst, det känns som att vi kommer komma hem med två väldigt förändrade barn.   

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: