Fortsätt till huvudinnehåll

On the road again.

Vi har spenderat dagen i bilen, eller fem timmar i alla fall. Men vi var förberedda.
Vi köpte ett helt arsenal av snacks och dricka.
Vi laddade paddan full av Visplay.
Jag lånade två skrivplattor från jobbet som vi fäste en hög med ritpapper på och laddade två necessärer med kritor.
Och det gick bra.
Okej, då somnade arvsmassorna efter en halvtimme och sov halva vägen, men ändå. Sen stannade vi för lunch på Pizza Hut och en bensträckare vid Braehus för att lindra rastlösa avkommor.
Men totalt sett; de roade sig och var hyfsat/under omständigheterna ganska belåtna under resan.
Framme i Jönköping tog vi en tur till ett köpcentrum för att fixa lördagsgodis och jag glömde, igen, att köpa liktornsplåster till morgondagens strapatser på grund av dåligt humör. Liktornsplåster, känner mig så ung och fräsch.
Sen avnjöt vi inte en middag på Scandic hotell som svärfar fixat en natt på, på grund av samma dåliga humör.
Jag kommer ju få hotellfrukost imorgon igen, så jag är i alla fall på gott humör!

Jag hoppas övriga sällskapet är på samma våglängd imorgon, för det känns ju så där att försöka ordna till en härlig semesterhelg och upplevelse, om den ska gnällas och suras bort av alla andra medverkande.
Nuuuu kööör vi!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.