Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens dopp.

Det var lugnt på jobbet idag, så jag jobbade inte, jag gick tidigt och åkte till stranden med familjen.

Mitt i badet påbörjas en konversation med min förstfödda som kändes lite... ...knepig att föra sådär i offentligheten.

"Mamma! Titta! Pojken har en bebis i magen!"

"Ähhhh, nä, pojkar kan inte ha bebisar i magen."

Självklart blev följdfrågan:

"Hur får man bebis i magen?"

På något sätt lyckades vi sedan avverka att bara flickor får bebis i magen, att man måste vara en pojke och en flicka för att göra en bebis, att jag inte kan göra en bebis åt henne, att man måste växa färdigt för att få bebis i magen, att pappa inte heller kan hjälpa henne få en bebis i magen, att hon kommer bli kär i en pojke eller flicka och tillsammans med den pojken hon blir kär i -eller en annan pojke om hon blir kär i en flicka- kommer hon få hjälp att få en bebis i magen. Allt medan vi hoppade runt i vattnet bland andra barnfamiljer.

Alltid roade väl vårt samtal någon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.