Fortsätt till huvudinnehåll

Ho. Li. Day.

Efter en kaotisk dag på jobbet hoppade jag in i bilen och vi drog iväg på en liten weekend. Med betoning på liten. Vi åkte hela vägen till Eskilstuna.
Fast med två barn som tycker att åka bil är i klass med att gå på glödande kol så är det långt nog.
Tanken är att:
1. Ombyte förnöjer och borta är att inte vara hemma.
2. Det kommer finnas hotellfrukost lördag och söndag.
3. Vi slipper måsten mellan fredag och söndag och det är vad semester handlar om, var man än är.
4. Det kommer finnas hotellfrukost lördag och söndag.
5. Vi roar oss på Parken Zoo.
5. Det kommer finnas hotellfrukost lördag och söndag.

Så här bor vi

Vi drog ut på stan och åt en lagom onyttig middag. Eller vi och vi, barnen åt ju självklart inte.
 
När vi kollade in de häftiga områdena runt stan, så hittade barnen något. Som små blodhundar...
En lekpark. Var man än kommer, vad man än gör, man slutar ändå alltid i en lekpark.
 
Imorgon blir det visst hotellfrukost. Har jag nämnt att jag ska få hotellfrukost i två dagar?
Semester in da house.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.