Fortsätt till huvudinnehåll

Barnvagnsrally.

Fördelen med att få mammakompisar, förutom att man får någon vuxen att prata med, någon att jämföra bebisens märkliga nycker, idéer och utveckling med och någon att ta en promenad och fika med, är att man får tips om nya rundor att släpa runt barnvagnen på.
Släpa runt på barnvagnen är ju typ det som håller mig från dårhuset, så det är rätt nödvändigt att ha lite variation medan jag nöter asfalt.
Nu har jag haft turen att träffa två vettiga brudar med skön humor, ett jordnära mamma-stuk och promenad vänliga fötter, en för varje avkomma.
Barnvagnen rullar på som aldrig förr.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: