Fortsätt till huvudinnehåll

Alltid på väg.

Pyrets nya favorit sysselsättning?
Att jaga katten.
Hon är alltid på väg åt samma håll som den lurviga gamla damen med en outtröttlig beslutsamhet.
Stackars katt tänker ni.
Ingen fara, katten vet precis vad hon gör. Hon retas genom att ständigt resa sig när pyret kommer inom räckhåll, bara för att lägga sig ner igen en meter bort. Lägger man dessutom till det faktum att pyret inte är särskilt snabb (än), blir ständigt distraherad av sin andra kompis - sig själv i hallspegeln och har ett behov av att ställa sig upp mot diverse ytor och möbler med jämna mellanrum så kan vi konstatera att katten är säker.
Det är bara en väldigt bra sysselsättning och motionsform för den överaktiva bruden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.