Fortsätt till huvudinnehåll

Så länge...

Under tiden...
Bara tillfälligt...
Jag gillar det inte. Tillfälliga lösningar alltså.
Jag förstår det inte riktigt heller.
"Det funkar väl så länge?"
Jo, eller så kan man ta tio minuter till och ordna något som fungerar även lite mer permanent.
Med pyret så kom tillfälliga lösningar och hotade tillvaron, jag slår bakut och vägrar.
Hennes säng ska klämmas in bredvid vår, då kan vi väl göra det snyggt när den ändå ska stå där ett tag?
Vi handtvättar oss genom vardagarna, då kan vi väl hitta en bra plats i badrummet för tvättmedel och hink och en snygg lösning för alla små plagg som ska torka?
Pyret har en liten sovplats i soffan för att hon vill vara nära även när hon sover, kan den inte få vara fin och passa in då?
Tillfälligt dragna sladdar, temporära placeringar av papper, kläder som kan ligga där så länge, prylar som ska återföras till sina platser snart. Sånt driver mig till vansinne bara för att jag inte förstår det.
Varför lägga saker i prydliga högar (som inte kvalificerar som "i ordning"), när man kan lägga det i lådor och skåp? Varför inte ägna två minuter åt att lägga tillbaka saker, eller plocka undan, istället för att lägga det på hög och få ägna en timme åt det senare?
I en närliggande kategori ligger därför "snart". Som i senare. Som i kommer aldrig bli gjort.
"Varför skjuta upp till morgondagen det du kan göra idag?" är min livsfilosofi. Du vet att du har tid och möjlighet nu, men har ingen aning om allt som kan komma i vägen senare.
Ja, jag har problem. Men jag får saker gjorda!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.