Fortsätt till huvudinnehåll

Mittimellan.

Kläder.
Knepigt med det just nu.
Magen är i stort sett borta därför fungerar inte mammabyxor särskilt bra längre, de åker bara ner.
Men kroppen är en storlek större än innan graviditeten så de gamla kläderna passar inte än.
Dessutom är det kallt igen så helst vill jag packa in mig i byxor.
Suck.
Jag fick nödlösa situationen genom att köpa lite byxor i en storlek större på rean, byxor som jag kanske inte skulle valt i vanliga fall men som får duga en tid. Det får bli lite annan klädstil än vanligt, fast det har jag fått ha under graviditeten också så jag borde vant mig.
Men jag undrar om man inte kan omvandla mammabyxorna till vanliga byxor på något sätt? Måste titta på det för det känns synd att göra sig av med snygga byxor i onödan.
Fast nu börjar jag längta efter mina vanliga kläder och att kunna klä mig som jag är van, för att slippa tänka så mycket på hur jag ska få ihop det och kunna använda allt fint jag har ligger och väntar.
Jag vet att det bara har gått en månad.
Jag vet att det är snabbt att bara vara en storlek större efter så kort tid.
Jag vet att det ska ta lite tid.
Det är inte så att jag har bråttom, allt har rasat bort medan jag har legat på soffan oförmögen att röra mig, jag är bara trött på att inte ha kläder som passar, sitter bekvämt och är i min egen smak. För jag gillar kläder, det roar mig, jag är så ytlig.
Till sommaren kanske.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.