Fortsätt till huvudinnehåll

Hur Inga Britta förstör mitt liv.

Maken skulle ha en tävling på jobbet.
Till en tävling måste vinnaren få ett pris.
Han bestämde att vinnaren skulle få en kartong av Inga Brittas havrebollar.
Men han köpte också en kartong till oss.
Jag pluggar hemifrån.
I ett hem där det finns en kartong av Inga Brittas havrebollar.
Jag förbannar Inga Britta och hennes havrebollar som är som små fluffiga moln på himlen i en del av paradiset.
Jag förbannar min dålig karaktär.
Ibland funderar jag över vad som skulle hända om jag åt en hel kartong, men inser att jag skulle kunna göra det så jag låter bli att prova.
Istället tar jag bara en till...


Om du vill att Inga Britta ska förstöra ditt liv så ska du åka till Axelsbergs centrum.För att veta när du ska åka dit för att sätta din karaktär på prov så tittar du på deras hemsida.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.