Fortsätt till huvudinnehåll

Utforska

Planen var att gå på museum. Så vi började traska iväg mot målet, men så plötsligt kom vi till en tvärgata som var förvandlad till en gigantisk marknad.
Den behövde vi ju kolla in, men den var så lång att vi inte orkade gå hela gatan ner, det var inte heller superbilligt.

Tillbaka till planen, mot arkeologiska museet. Lite fick man ju stanna för att kolla in grejer när vi kom till de mer pampiga gatorna.
Tydligen i den här byggnaden Spaniens gamla typ post- och televerk låg. Inte riktigt som svenska televerket då.
Så här kan ett stadsbibliotek se ut.
Ingången till ett kulturcentrum.

Men vi kom fram till museet till sist. 
Då var det stängt. Vi hade missat att det var val i Spanien idag, och museet var vallokal fram till klockan 13. Vi åt en lunch och gick tillbaka, men hann bara titta en våning av många eftersom de stängde klockan 15. Å andra sidan var det gratis inträde idag och arvsmassorna har uppnått åldern att de faktiskt kan vara intresserade en stund.

En busstation uppmätte 45 grader när vi gick vidare och köpte iskaffe. Sen strosade vi än hit och en dit, gata upp och gata ner, tills Pyret googlade fram att det fanns ett kawaiicafé hon ville besöka. Oh lord.
Jag valde fräscht framför sött.
Men allt var riktigt gott, så trots att alla fick ha på sig diadem med rosetter och öron och inredningen var som en japansk hysteri så var det mer än bara en gimmick. 

Kvällen spenderade arvsmassorna i hotellets takpool, eftersom det fortfarande var 35 grader. Själv uppnådde jag ett semestermål och läste ut ännu en bok.
Onda flickor av Alex Marwood, den där miniboken jag hittade i boklådan som har legat i väskan som resebok. Det visade sig vara en riktigt bra deckare, så jag måste kolla efter fler böcker från samma författare. Jag har med mig två böcker till i resväskan, vi får se hur mycket jag hinner med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: