Fortsätt till huvudinnehåll

Hjälp...

Sista dagen i Madrid. Vi promenerade runt lite för att uppfylla Polarns önskan om god glass. Det glasställe vi var på första dagen hade stängt varje gång vi gick förbi, så jakten på gelato var viktig. På vägen gick vi förbi slottet, men gick inte in för har man sett en kungakrona så har man sett alla, typ.

Efter att vi hittat glass som blev godkänd provade vi på godisbutiken.
Allt godis var i gigantiska bitar, så det blev ju snordyrt fast man plockade typ 10 bitar var. Men godis skulle behövas till eftermiddagen tänkte jag. 

Men innan godis fick Pyret äntligen prova Carbonara-pizza när det var dags för lunch.
Hennes två favoriträtter i ett, vi delade hon och jag. Den fick märkligt nog bara godkänt och hon vill inte ha det igen, även om hon åt sin halva. Fast okej, jag håller med, det var inte äckligt, men heller inget jag kommer längta efter.

Sen släpade vi tunga resväskor genom halva stan i 30 minuter för att ta oss till Madrids gigantiska tågstation. Trots ett inte helt solklart system så hittade vi till vårt tåg.
Och for iväg på tre timmar tågresa.
Ganska tjusiga vyer utanför fönstret får jag säga.
Sen fick vi byta till ett pendeltåg i Malaga, för att ta oss till nästa hotell, och dra våra väskor i 20 minuters uppförsbacke.

Här väntade ett resorthotell. 
Med all inclusive.
Jag fick panik så snart vi kom in i restaurangen. Så mycket folk, så mycket mat, så hysteriskt och så lite mat som väckte någon aptit. 

Klockan 22 drog en show igång, samtidigt som det var liveuppträdande i lilla baren.
Paniken växte.
Jag tror att jag verkligen inte är en resortmänniska, jag hade nog hellre stannat i staden. Och godiset räcker inte, men det finns gratis öl, vin och sangria, jag får nog börja dricka för att klara de här dagarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: