Fortsätt till huvudinnehåll

Tid för vila.

Jag firar in helgen med att inte ha tränat fredag och lördag morgon. Då kom ryggvärken smygande. Under dagen blev ryggen allt mer snedställd och smärtan eskalerade. Nu lutar det åt ett nytt ryggskott, ungefär nummer femhundraelva i ordningen. Jag är så trött på min rygg att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag menar jag måste väl för bövelen kunna hoppa över att träna i en eller två dagar utan att få ryggskott på en gång.

Inte vet jag om det är värken som gör det, eller om det är något annat i kroppen som påverkat ryggen, men jag har också haft en absurd trötthet hela dagen. Ändå sedan jag gick upp har jag kämpat mot sömnen, inte mot tröttheten utan mot sömnen. Så där så jag känner mig lite salongsberusad, dimmig, seg i huvudet och ögonen faller ihop emellanåt.
Så jag går till sängs klockan 20.00. Kul sätt att spendera sin lediga helg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.