Fortsätt till huvudinnehåll

Växla ner.

Jisses vilken vecka.
Stora toppar och djupa dalar i en inte för härlig blandning, kan man väl säga. Nu känner jag mig helt himla tom, slut, kaputt. När sista patienten närmade sig dörren kunde jag känna att sista droppen energi och koncentration följde med hen ut. Jag lyckades ringa de tre samtal jag behövde och sammanställa jorunalanteckningar för de sista två patienterna, innan jag drog ut tjänstekortet och gick hem. Men det var fasiken på håret. Jag satt nästan och somnade där jag satt rakt upp och ner, med händerna på tangentbordet.
Så tredagarshelg låter vansinnigt passande nu. Jag har nämligen tagit en dag ledigt på måndag, för att hänga med Polarn när förskolan är stängd på grund av planeringsdag. Det var ett klokt beslut av mig och jag ser verkligen fram att få avnjuta den här helgen.
Vem vet, jag kanske till och med får sova lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.