Fortsätt till huvudinnehåll

Föräldramöte.

På föräldramötena på vår förskola ska det alltid vävas in någon slags teambuilding aktivitet för föräldrarna. I år delades vi in i två grupper som fick gå in i varsitt rum. Pedagogerna hade förberett material som vi skulle göra något kreativt med, utifrån höstens tema bygg och konstruktion. Mitt lag fick byggklossar, djur, gubbar och blommor. Sen rev vi fram rör, mjukisdjur, tågbana och spegel för att skapa ett slott.

Det byggdes med frenesi. Utrop av "Mer!", "Vårt kommer bli mycket bättre" och "Fan vad bra!" kan ha yttrats. Kan ha yttrats, jag säger inte att det yttrades.

Imorgon ska barnen få ta del av vad deras föräldrar byggt och utveckla det till deras egen lek.

Det andra laget?
Äh, de fick bygga tre lådbilar av kartonger och papptallrikar, som de målade med vattenfärg. Vårt lag vann så överlägset att det inte ens är värt att diakutera.
(Ja, herr B.o.B. var i det andra laget)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.